Pages

Search This Blog

22 Mayıs 2011 Pazar

Kovadaki Çatlak

 Hindistan'da bir suçu, boyuna astığı uzun bir sopanın uçlarına taktığı iki büyük kova ile su taşırmış.Kovalardan biri çatlakmış.Sağlam olan kova her seferinde ırmaktan patronun evine ulaşan uzun yolu dolu olarak tamamlarken, çatlak kova ise içine konan suyunun sadece yarısını eve ulaştırabilirmiş. Bu durum iki yıl boyunca her gün böyle devam etmiş. Sucu her seferinde patronun evine 1.5 kova su götürebilmiş.Sağlam kova başarısından gurur duyarken, zavallı çatlak kova görevinin sadece yarısını yerine getiriyor olmaktan dolayı utanç duyuyormuş.İki yılın sonunda bir gün çatlak kova ırmağın kıyısında sucuya seslenmiş."Kendimden utanıyorum ve senden özür dilemek istiyorum." "Neden..." diye sormuş sucu."Niye utanç duyuyorsun..." Kova cevap vermiş:" İki yıldır çatlağımdan su sızdığı için taşıma görevimin sadece yarısını yerine getirebiliyorum.Benim kusurumdan dolayı sen bu kadar çalışmana rağmen emeklerinin tam karşılığını alamıyorsun."Sucu kovaya sormuş."Yolun sadece senin tarafındaki tarafında çiçekler olduğunu ve diğer kovanın tarafında hiç çiçek olmadığını fark ettin mi?...Bunun sebebi benim senin kusurunu bilmem ve ondan yararlanmamdır.Yolun senin tarafına çiçek tohumları ektim ve her güz biz ırmaktan dönerken sen onları suladın.İki yıldır be bu bu güzel çiçekleri toplayıp onlarla patronumun sofrasını    süsleyebildim.Sen böyle olmasaydın, o evin bu güzellikleri yaşamayacaktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

< >