Pages

Search This Blog

28 Nisan 2011 Perşembe

Anaya Hizmetin Karşılığı Peygamber Komşuluğu


     Hz.Musa bir gün Tur Dağında Allahü Teala’ya “ Ya Rabbi , cennette benim komşum ve arkadaşım kim ise görmek istiyorum.” Dedi.
Allahü Teala “ Ey Musa, falan beldeye git. Orada senin ümmetinden şu şekil ve surette bir kasap var. İşte, senin komşun odur. “ buyurdu. Hz.Musa gidip tarif edilen adamı buldu.Bir müddet oturdular. Akşam olunca kasap Hz.Musa’yı evine götürüp o gece misafir etti.
Getirdiği etleri güzelce pişirip hazırladıktan sonra yaşlı ve zayıf bir kadının üstünü başını temizleyip sofraya yanaştırmış ve  kendi elleriyle hazırladığı yemekten yedirmişti.

    Hz.Musa bu hale hayret etti . Kadının dudaklarınındaki hareketi gördü ve kasaba, “ Oğlum, bu hizmetin  ne hoştur. Bu yaşlı kadın kimdir.” Diye sordu. Kasap “Efendim, bu benim muhterem anamdır. Çok yaşlı olduğu için ihtiyaçlarını ben karşılarım. Yedirir içirir, üstünü başını temizlerim.” Dedi.
Hz.Musa “Validenin dudaklarının hareket ettiğini götürdüm. Bir şeyler söylüyordu.” Buyurdu. Kasap “ Efendim, anam yaptığım bu hizmetimden memnun olup bana hayır dua ediyor.” Ve daima “Ya Rabbi, ben oğlumdan razıyım.Sen de razı ol. Hakkımı helal ettim . Onu cennetinde peygamberimiz Hz.Musa’ya komşu eyle” diye dua ediyor.” Dedi.

     Hz.Musa “Seni tebrik ederim. Ben sizin peygamberiniz Musa’yım.Ben Rabb’imden, cennet-i  a’lada komşumun kim olduğunu öğrenmek istediğimi arz ettim. Allahü Teala  da beni sana gönderdi. Bilesin ki benim komşum olmanı önce senin istadadın, sonra da annenin duası sayesinde olmuştur.” buyurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

< >