Pages

Search This Blog

19 Ocak 2011 Çarşamba

Allah Celle Celalühü tanımak

      Allah Teala, kullarını lutfuyla kendini kendini bilmeye teşvik etmiş etmiş ve bunu kazanmanın yolunu öğretip o şanı yüce kitabında şöyle buyurmuştur:
  • "O, onları bildi, onlar O'nu tanımayıp inkar ettiler"(Yusuf suresi;ayet:58),
  • "Onları simlarından tanırsın."(Bakara suresi;ayet:24) ,
  • "Hakkı anladıklarından gözlerinin yaşla dolup boşandığını görürsün"(Maide suresi;ayet:83)
  • "Hiç küfürle ölü olup, kendisini hidayete dirilttiğimiz ve ona, insanlar arasında yürüdüğü bir iman verdiğimiz kimse , karanlıklar içinde kalmış olan ve ondan bir türlü çıkamayan kimse  gibi olur mu?"(En'am sures.; ayet:122),
  •  "Allah, kime hidayet yaratmazsa, artık onun için hiç bir nur yoktur."(Nur suresi; ayet:40),
  • "Biz emaneti, göklere, yeryüzüne ve dağlara teklif ettik de onlar bunu yüklemekten çekindiler ve ondan korktular; insan onu yüklendi.Gerçekten insan çok zalim, çok cahildir."(Ahzab suresi; ayet:72)
  • "Gerçekten Allah her şeyi işitici ve şeyi görücüdür."(Mü'min suresi; ayet:20)
    
     Yine Allah kudsi hadisinde şöyle buyurdu:"Ey ademoğlu, kim kendisini bilirse, muhakkak Beni bilir.Beni bilen de ancak Beni ister.Beni isteyen de mutlaka Beni bulur.Beni bulan da her dilediğine ulaşır.Benden başka isteklerinin üstesinden gelemez.Ey ademoğlu, alçak gönüllü ol, Beni tanırsın; aç kal,Beni görürsün; Bana ibadet etmek için yalnız kal, bana ulaşırsın. Ey ademoğlu, kendini bilen şübhesiz Beni de bilir.Nefsini terkeden  muhakkak beni bulur.Beni bilmek, tanımak için kendini bil, kendini tanı ey insan!Ey ademoğlu, kimin kalbinde benim mariferetim silinmişse , o kimsenin kalbi körleşti demektir.Ey ademoğlu , kim bizim mafiret evimize girerse , ondan topyekun korku , ve hüzün gider ve emniyette olur.Ey Davud! Ben gizli bir hazine idim, bilinmeyi, tanınmayı istedim de kainatı, mahlukatı yarattım.Beni bilsinler tanısınlar diye .Ey Davud! Faydalı ilim öğren. Böylesi ilim; celalimi,azametimi, büyüklüğümü, kudretimin herşeye galip olduğunu bilmendir.İşte bu ilimdir ki, seni bana yaklaştırır.Ey Davud! Beni tanıyıp bilene , belayı ağ, sabrı da av yaparım."
    Kainatın Efendisi de Hadis-i şeriflerinde buyurdular:
  • "İlahi cezbelerden bir cezbe , iki alemin de ameline denk gelir."
  • "Ben size Allah'ı öğretirim; O'nu tanıyıp bilmekse, o, kalbin işidir."
  • "Eğer Allah'ı hakkıyla tanıyıp bilseydiniz, o zaman  dualarınızla dağlar yok olurdu."
  • "Rabb'ini em çok tanıyıp bileniniz, kendini en çok bileninizdir." Dualarında da şöyle buyurdular:"Ey Seni gerektiği gibi tanıyıp bilemediğimiz, gerçekten bilinmiş olan Allah'ımız!Seni bütün eksikliklerden tenzih ederiz!"
  • "Ey Allah'ım! Ey sürekli diri ve kaim olan, ey yer ve göğü Yaratan, ey mülkün sahibi,Celal ve ikram sahibi olan Allahı'ım lutfunla kalblerimizi diriltmeni ve mafiret nurunla gözlerimizi canlandırmanı istiyoruz senden."  
  • "Allah'ım kalbime, kulağıma, gözüme,sağıma,soluma, önümde,arkamda,üstümde,altımda,derimde,etimde,kanımda, hep nur yarat!Bana nur ver!"
Dipnotlar:
  1. Cezbe: Allah'ın kulunu çekmesi  manası gelir.Bir nevi Allah huzuruna yükselme anlamıda taşır.O'an yaklaşmak, yakın olmak.Beden azaları ile gösterebilir.Bir sıçrama, titreme, ürperme, tüylerinin diken diken olması gibi.Bazende bir ses veya nida etmesidir.
  2. Celal: Büyüklük ve ululuk manasına gelir.
  3. Hidayet: Doğru yolda olmak veya yürümek.Allah'ın razı olduğu, yasaklamadığı , emirleri içerinde yol almak
Kaynaklar:
  1. Marifetname(Erzurumlu İbrahim Hakkı Hz.)
  2. Antoloji.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

< >